Jak efektywnie ćwiczyć w domu?

Jak efektywnie ćwiczyć w domu?

Szybki tryb życia sprawia, że czasem, mimo szczerych chęci nie mamy czasu na profesjonalny trening w klubie fitness czy na siłowni. Nie musi jednak to oznaczać rezygnacji z aktywności , fizycznej, wbrew przeciwnie wszelkie przeciwności powinny nas zmotywować do kreatywnego wykorzystania wolnego czasu, tak aby w pełni zadbać o swoje ciało.

Dla początkujących

Jeżeli nie należysz do zbyt atletycznych osób wybierz lekkie formy ćwiczeń, które subtelnie wprowadzą cię z nowy tryb życia. Zbyt intensywny trening może zniechęcić cię do ćwiczeń i sprawić, że nie będziesz miała ochoty wrócić więcej do wszelkich aktywności. Na samym początku warto zastanowić się na tym, jakie ćwiczenia sprawiają nam radość, które z chęcią będziemy wykonywać, ile czasu możemy poświęcić na trening i jaki efekt pragniemy osiągnąć. Odpowiedzi na te pytania pomogą nam sprawniej wyszukać odpowiednich treningów w sieci. Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do wybranych przez nas ćwiczeń, oraz tego czy wykonujemy je odpowiednio, warto zasięgnąć pomocy trenera, który skoryguje ewentualne błędy. Przy okazji, może warto skorzystać z pomocy dietetyka, który pomoże nam ustalić odpowiednią dla nas dietę?

Wybierając odpowiednie ćwiczenia warto wybrać kilka zestawów, aby zbyt szybko nie znudzić się danym treningiem. Dla początkujących doskonałą opcją jest między innymi taniec, ponieważ radosne rytmy nie tylko wprowadzą nas w świetny nastrój, ale także nadadzą ćwiczeniom odpowiedni rytm. Do muzyki warto dodać na przykład hula-hoop, które zapewni nam płaski brzuch, jędrne pośladki, a także pięknie wciętą talię. Połączenie ruchów tańca z kręceniem kółkiem daje zachwycające efekty, a dodatkowo jest świetną zabawą. Na początku ćwicz około 20 minut dziennie, następnie spróbuj ćwiczyć dwa razy dziennie w dwóch 20 minutowych seriach. W sieci znajdziesz wiele inspirujących treningów, które z pewnością urozmaicającą twoje ćwiczenia.

Kiedy już poczujesz, że twoja kondycja się poprawiła spróbuj gotowych treningów, które bez problemu znajdziesz w sieci. Wybierz swoją ulubioną trenerkę Mel B, czy Ewę Chodakowską i zacznij ćwiczyć! Niewątpliwą zaletą takich ćwiczeń są słowa motywacji płynące z głośnika, a także fakt, iż możesz zaobserwować jak powinno wyglądać poprawnie wykonane ćwiczenie.

Dla zaawansowanych

Jeżeli należysz do osób zaawansowanych warto wybrać takie ćwiczenia, które nie będą dla ciebie nużące. Swój trening możesz podzielić na dwa etapy: poranny jogging i wieczorne ćwiczenia. Wśród ćwiczeń, które mogą zainteresować osoby zaawansowane dużą popularnością cieszy się trening tabata. Te czterominutowe ćwiczenia potrafią niesamowicie zmęczyć, ze względu na intensywność ich wykonywania: 20 sekund ćwiczeń, 10 sekund odpoczynku. Najczęściej wybierane ćwiczenia to szybkie pompki, skakanie na skakance, przysiady, pady z wyskokiem, bieg bokserski w miejscu, pompka-przysiad-wyskok. W czasie treningu dajemy z siebie wszystko dlatego też po jego zakończeniu powinniśmy czuć się w pełni zmęczeni. Zaletą treningu jest fakt, iż jeszcze w kilka godzin po jego zakończeniu kalorie są spalane.

Jeżeli na ćwiczenia możemy poświęcić więcej czasu doskonałą opcją będzie trening obwodowy, ponieważ sami możemy zwiększać jego intensywność poprzez dodawanie kolejnych zestawów (obwodów) ćwiczeń. Trening jest doskonałą opcją dla osób, które pragną wrócić do formy ponieważ angażuje on różne partie ciała oraz mięśnie. Z pewnością dzięki niemu szybko odzyskamy kondycję sprzed przerwy.